reklama

Na námestí republiky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Áno, na Náměstí republiky, to skutočne vyzerá ako na námestí republiky. Sedím na mramorovom stupienku nad východom metra a mám pocit ,že okolo mňa kráča celá republika. Pár krokov smerom k Národnímu domu vyhráva škótsky gajdoš. Takže možno je to námestie sveta. Ku škótskemu kiltu sa pritlačí chlapček v svetlomodrom tričku s krátkym nápisom. Podobný nápis má aj guľatučký otecko, ktorý si robí pamätný snímok. Otec a syn sú podľa vizáže snáď z ďalekej Ázie.

Úplne v rohu po mojej ľavej ruke, sedia starší turisti. Bez batožín, oblečení trocha konzervatívne. Páni v oblekoch , v náznaku voľnočasových alebo možno presne cestovateľských. Asi tri dámy v pestrých svetroch a nohaviciach. Hovoria anglicky. Skoro uverím ,že sa tam v kráľovstve Veľkej británie a severného írska ,ešte starý,dobrý konzervativizmus pestuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mladá žena vedľa mňa je napodiv partnerka škótskeho gajdoša. Čosi šemotia. Nerozumiem, ale znie to ako poľština.

Vpravo za rohom sedí muž v športovej bunde. Prikloní sa ku mne: “Nekúpite hodinky?” Povytiahne rukáv a medzi bledým zápastím a červeným tričkom s dlhými rukávmi, sa objavia tuctové náramkové hodinky. V obchode ,by som si ich určite nevšimol. “Prepáčte.” Slušne sa ospravedlní, keď nič nehovorím. Skúšal som v duchu niečo poskladať, ale nič nestálo za to, aby som to vypustil z úst.

Chlap pokojne sedí .

Gajdoš zobral mince z drevenej krabice pred sebou a išiel ich kamsi zameniť za čosi…Partenka trpezlivo sedí vedľa mňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

“Nekúpite hodinky” Zdvihne ruku muž vpravo ,smerom nízkemu chlapovi s krátkymi vlasmi,ktorý prechádza tesne popri ňom. Chlap s trochou záujmu pozrie na ponúkaný tovar.” Net deneg. Nemám peniaze.”

Gajdy, hráč najprv zvláštnym spôsobom pobúcha, a potom spustí ostrú melódiu na druhej strane námestia. Jedna žena sa na chvíľu zastavila a prišla k nemu. Niečo mu kladie do bedničky a niečo si berie.

Iná žena v tmavočervenom svetri prechádza okolo pravého rohu, s nerezovým držadlom nad mramorovou doskou. O držadlo sa všetci opierame. Za našim chrbtom sa ľudia vynárajú z podchodu .Žena reaguje na ponuku odmietavo. Asi. Asi hovorila anglicky, lebo muž s hodinkami odpovedal :”Good evening,madam.”

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Popred nás, niekoľkokrát zprva doľava pobieha mladík neuroticky s knihou v ruke, hlava napoly vyholená ,ale nedokonale. Stále si zapaľuje cigaretu, umne schovanú v dlani. Patrí zjavne ku skupine bezdomovcov ,ktorí tu na námestí majú svoju trvalú adresu. Jeden z typických,hlboko životom otrávených kumpánov,/ život je smrteľná otrava, ovšem,účinky a dávkovanie nepredpisuje lekár,/smeruje svojím nezameniteľne hojdavým krokom k našej lavičke.

“Nekúpiš hodinky?”

Vstal som,aby som videl,,že muž skutočne predviedol hodinky bezdomovcovi. Som smädný ,lebo som chrúmal slanú praclíkovitú tyčinku.

Peter Galád

Peter Galád

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Milujem umenie, čo prináša ľuďom radosť a krásu do života. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu