reklama

Imaginárny rozhovor

Mlčať je trápne a únavné. Nemáme si ovšem domýšľať cudzie pocity.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 Niekoľkonásobne prehodnocujem, o čom sa mám s kolegom baviť. Zhodnotiť jeho možnosti, jeho inteligenciu, jeho schopnosť vnímať. Moju schopnosť, priblížiť sa. Už v tom zaznievajú výčitky : podceňujem alebo hodnotím správne. Jazýček váh kolíše úplne zbesilo. Neustále ma prekvapuje môj počítač v hlave. Spracúva bleskovo mnoho faktorov zadania. Rozdiely vo vzdelaní – asi veľké, ale čo ,keď má niekto prirodzenú inteligenciu? Vekové. Ťažko prekonateľné, takže je dobre vybrať neutrálnu tému. Postavenie,jazyk,skúsenosti,záľuby…. Potom si počítač uľaví. Mnoho je neznámych a prihrá loptu emočnému centru. Sympatický, možno trochu menej , ale kdesi niečo hovorí o akomsi vnútornom dobre. Príliš komlikované?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po ešte väčšom kolísaní je prihrávka na strane inštinktov , sumárov všeľudských vedení, skúseností z kategórie zdedených a podvedomých. Bokom pozrit do očí, lebo sú a to už slovná zásoba prestáva stačiť. Ůprimné alebo naivné. Tiky , pohyby rúk.

Všetko tu už asi bolo, kedysi a ja to viem ,ale neviem odkiaľ to viem.

Kým vyslovím prvú vetu. Môže byť skúšobná alebo aj vata. Teda preklenovacia. Nejaké to: Dnes asi bude pekne. Skade to viem? No,ráno bola hmla a to potom býva slnečno.. Ja som sa už odhalil. Výber slov a gramaticky slušná stavba vety,žiadne vulgarizmy ani skratky, ani prílišné banality.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno zaváha. Som pre neho náročný a skúsi sa štylizovať do slušňáka. Otočí hlavu s náušnicou na stranu, kde má vlasy .Alebo naopak. Myslí si, že tomu frajerovi v pohode stačím, len nech si skúsi.

Mozog ešte vkladá do podmienok konvencie,zvyklosti,frázy príslušnej doby. On je mladší ale slušný, takže vynecháva póčo /počasie/. Chcem byť ústretový, vkladám super. Futbal ,vôbec netuším, čo by som mal vedieť o Chelsea a o Bayerne, aj keď sa mi zdá, že Bayern je dlhodobá jednotka v Nemecku. A tak dobré by bolo prehodiť pár slov o včerajšom zápase.lenže mi chýbajú aj základné fakty. A to on pozerá zápasy s jeden a polročným synom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skutočne je ľahká hmla. Aha na scénu vstupuje nálada. Hmlistá je vždy romantická, tajomná, čarovná,plná náznakov a prízrakov. No dobre , ale on si možno odfrkne: mizerný vlhký hnus, aby zas bolo teplo.

Dobre.Môžeme počasie teda úplne vynechať, alebo ho poslať cez kanál, nech si s nám prihrávajú angličania.

Autá, mobil , I –phony ,i- pady nekonečné more veľmi všedných technických vedomostí, pre tých, čo sa narodili do doby bez koní a káblov a parných lokomotív, z ktorých lietali iskry a občas frkli do oka a to štípalo.

V tejto chvíli si uvedomujem, že už som sa dostal len na generačný rozdiel. Ten je vždy priepastný a preskočiť priepasť , chce ,hlavne , neuvedomovať si jej hĺbku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sedíme v aute na ceste na zakázku . Okolo vládne očakávaný dopravný kolaps.

Hovoríme s kolegom o niečom z práce, alebo možno o niečom celkom bezvýznamnom. Čo všetko z nás vypláve na povrch? Kde sú tie drobné háčiky,ktoré sa zakvačili na našich svetroch a už nejdu vyprať. Niečo sme navzájom dali a niečo ostali dlžní. Tak to v tých autových vzťahoch chodí.

A nakoniec O čom sa máme baviť. Baviť?

Peter Galád

Peter Galád

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Milujem umenie, čo prináša ľuďom radosť a krásu do života. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu